Haber

Milli Eğitim Bakanı Tekin, KODELİ Ödül Törenine katıldı. İfade

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakanlık bünyesinde yaklaşık 76 bin kurumun bulunduğunu belirterek, “76 bin kurumun tamamının kararlarını veriyoruz. Bunu yaparken de zorluk çekebiliyoruz. Çok ücra bir köşedeki okulun ihtiyaçları var” dedi. Kocaeli merkezdeki bir okulun ihtiyaçları ile aynı değil. O yüzden durum böyle.” “Adımlarımızı atarken yerel yöneticilerin ve yerel idari otoritelerin desteğine ihtiyacımız var.” söz konusu.

Bakan Tekin, bir dizi program için geldiği Kocaeli’nin Derince ilçesindeki Çınarlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle okul bahçesine kurulan Topraksız Tarım Ar-Ge Üretim Serasında incelemelerde bulunan Tekin, okul müdürü Selman Utkan’dan proje hakkında bilgi aldı.

Daha sonra Kocaeli Kongre Merkezi’nde düzenlenen Kocaeli Robotik Kodlama Atölyeleri Projesi (KODELİ) Ödül Töreni’ne katılan Tekin, eğitim sisteminin sürekli gelişip revize edildiğini, Bakanlık olarak bu konudaki güncel gelişmeleri takip ettiklerini belirtti. algı.

Hem teknolojik gelişmeleri, doğal değişim ve dönüşüm süreçlerini, hem de sosyal bilimlerdeki değişime ilişkin süreci takip ettiklerini belirten Tekin, “Tüm bunları takip ederken çevremizdeki doğal kaynaklarla ilgili gelişmeleri de takip etmezseniz, başarısız olursunuz. Bugün Türkiye’nin farklı illerinde sahip olduğumuzu yeni fark ettiğimiz doğalgaz rezervlerinden veya petrol rezervlerinden faydalanabiliyoruz.” “Rezervlerini konuşmazsak bu bir eksikliktir. Dolayısıyla bunu sürekli iyileştirmemiz gerekiyor. Çevremizde sınırlar değişiyor, ülkeler isimleri değişiyor, coğrafi sınırları değişiyor. Bunları konuşmazsak, kendi sosyal bilimlerimiz konusunda çocuklara verdiğimiz şeyleri kaçırmış oluruz.” dedi.

Tekin, 20 yıllık süreçte pek çok tarihi olayın yaşandığına dikkat çekerek, “Bunları revize edip müfredatımıza almazsak yine eksik kalırız.” dedi. söz konusu.

Değişen tek şeyin eğitimin içeriği değil, eğitimin fiziki yapısı olduğuna dikkat çeken Tekin, çocukluğundaki eğitim olanaklarından bahsetti.

Yeni yapılan okulların özelliklerini anlatan Tekin, derslik stokunu ve bina stokunu 2002 yılına göre 3 katına çıkardıklarını, en az 3,5 kat öğretmen ataması yaptıklarını, fiziki koşulların iyileştirilmesi için de çaba gösterdiklerini kaydetti.

Fatih Projesi’nin bir bilgisayar projesi olmadığını belirten Tekin, bu kapsamda yürütülen çalışmaları anlattı.

Fatih Projesi’nin değerine değinen Tekin, şöyle devam etti:

“Şu anda Türkiye genelinde Fatih Projesi başladığından bu yana 580 bin sınıfın akıllı tahta ihtiyacını karşıladık. 580 bin sınıfın akıllı tahta kullanabilen internet altyapısına erişimini sağladık. İnternet erişim hizmeti sağladık ve akıllı tahta kurulumu gerçekleştirdik. Bu Türkiye genelinde çok büyük bir rakam. Yeni yapılan okullarımızı veya 10 yıldan bu yana teknolojik ömrünün sonuna gelen akıllı tahtalarımızı değiştirdiğimizde toplam 620 bin akıllı tahta dağıtmış olacağız. Okullarımızda bu anlamda Sayın Cumhurbaşkanımızın hem fiziki altyapı hem de teknolojik altyapı konusunda neler yaptığını, eğitime verdiği değeri bilmenizi isterim ki bunun ne olduğunu göresiniz. 2 bine yakın okulda bilgi teknolojileri laboratuvarları var.Kodlama becerilerimizi bir adım daha ileri taşımak için bilişim derslerimizi tamamen yeniliyor ve yenilikçi sınıflar adı verilen bir projeyi daha hayata geçiriyoruz. Teknolojinin sonuna kadar kullanıldığı sınıflar. Okullara akıllı tahta kurduk, işimiz bitti demiyoruz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin kurduğumuz panoları ve kurduğumuz internet erişimini daha rahat, daha kullanışlı kullanabilmeleri için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Gelişmeleri biz de takip ediyoruz. “Bu tür süreçleri sadece öğrenci arkadaşlarımız ve genç kardeşlerimiz için değil, öğretmen arkadaşlarımız için de sürdürüyoruz.”

Bakan Tekin, öğrencilere yönelik kurdukları Eğitim Bilgi Ağı’nın (EBA) benzeri, öğretmenler için de Öğretmen Bilgi Ağı (ÖBA) adını verdikleri bir altyapı daha oluşturduklarını belirtti.

Dünyanın çok hızlı değiştiğini belirten Tekin, “Bakanlığımızın bünyesinde yaklaşık 76 bin kurum var. 76 bin kurumun tamamının kararlarını veriyoruz. Bunu yapmakta zorlanabiliyoruz. Çok ücra bir köşedeki okulun ihtiyaçları var” dedi. Kocaeli merkezdeki bir okulun ihtiyaçları ile aynı değil. Bu nedenle “Bu anlamda adım atarken yerel yöneticilerin ve mülki idare amirlerinin desteğine ihtiyacımız var.”

Tekin, eğitim ve öğretim süreçlerine katkılarından dolayı Kocaeli Valisi Seddar Yavuz ve Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’a teşekkür etti.

“Türkiye Yüzyılı diriliş ve kıyamet yüzyılıdır”

Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Kocaeli’nin bilim, sanayi ve teknoloji alanında Türkiye’ye örnek bir gelişme gösterdiğini söyledi.

Şehri daha iyi bir noktaya taşımak için yerel yöneticiler ve iş dünyasıyla birlikte yoğun bir şekilde çalıştıklarını vurgulayan Yavuz, “Cumhuriyetimizin 100. yılını kutluyoruz. Bana göre Türkiye Cumhuriyeti ilk 100 yılını tamamladı. kuruluş yüzyılı olarak bu ikinci yüzyıla ‘Türkiye Yüzyılı’ diyoruz. ‘ diriliş ve kıyamet yüzyılıdır. Artık bu yüzyılda da küresel argümanımızı güçlendirerek ecdadımızın yürüttüğü hak ve adalet mücadelesini daha ileri boyutlara taşıma vizyonuna sahibiz. geleceğin teknolojilerini böylesine keyifli projelerle, gençlerimizi çağın gereklerine uygun şekilde eğitmek ve tüm imkanlarımızı seferber etmek. .” sözlerini kullandı.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, bugüne kadar gerçekleştirdikleri projelerde her zaman geleceği ve Türkiye’yi yeni yüzyıla nasıl hazırlayacaklarını düşündüklerini belirterek, günümüzde çocuklara kodlamayı öğretmenin okuryazarlığı artırmak kadar önemli olduğunu kaydetti. 100 yıl önceki oran.

Kocaeli’nin milli eğitimde her zaman öncü projelere imza atan bir şehir olduğunun altını çizen Büyükakın, yaptıkları değerlendirmeler sonucunda okullarda robotik kodlama derslerine ihtiyaç olduğunu gördüklerini ve bu bağlamda KODELİ Projesini hayata geçirdiklerini söyledi.

Konuşmaların ardından Darıca’daki Şehit Murat Tevlim Anadolu İmam Hatip Lisesi ile İzmit’teki Yahya Kaptan Ortaokulu’nda kurulan ve video konferansla birbirine bağlanan kodlama atölyeleri açıldı. Daha sonra Bakan Tekin ve protokol üyeleri, KODELİ Projesi kapsamında düzenlenen yarışlarda dereceye giren öğrencilere ödüllerini verdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu